تور کربلا

انواع تور کربلا

سه شنبه، پنج تیر 1403
image

کربلا، مقصدی روحانی و معنوی است که هر ساله میلیون‌ها زائر از سراسر جهان به آن سفر می‌کنند تا در کنار حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) به آرامش برسند. اگر شما هم به دنبال تجربه‌ای ناب و معنوی هستید، تور کربلا بهترین گزینه برای شماست. در این پست، شما با انواع تورهای کربلا و نحوه جستجوی آنها آشنا می شوید.

انواع تورهای کربلا: انتخابی متناسب با نیاز شما

تورهای کربلا را می توان به طور کلی در چهار دسته «تورهای هوایی»، «تورهای زمینی»، «تورهای ریلی» و «تورهای یک سر هوایی و یک سر زمینی» دسته بندی کرد.   

تورهای هوایی: 

تورهای هوایی کربلا برای افرادی که به دنبال سفری سریع و راحت هستند، بهترین انتخاب است. این تورها شامل پرواز مستقیم از شهرهای مختلف به مقصد نجف یا بغداد و از آنجا ترانسفر به کربلا می‌باشد. مزیت این تورها، کاهش زمان سفر و راحتی بیشتر در مقایسه با سفرهای زمینی و ریلی به کربلا است. اما هزینه این نوع سفر بیشتر از سایر روش‏ها است.

تورهای زمینی: 

تورهای زمینی کربلا معمولاً توسط اتوبوس‌های مجهز و راحت انجام می‌شوند و گزینه‌ای اقتصادی‌تر برای افرادی است که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر هستند. سفرهای زمینی اگرچه زمان بیشتری می‌برند، اما فرصتی برای دیدن مناظر بین راه و تجربه‌ای متفاوت از سفر را نیز فراهم می‌کنند. اگر به دنبال سفر اقتصادی به کربلا هستید تورهای زمینی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. 

تورهای ریلی: 

در تورهای ریلی سفر به کربلا از طریق قطارهای مجهز و راحت از ایران به عراق انجام می‌شوند و معمولاً از شهر مرزی شلمچه وارد خاک کشور عراق می‏شود. قطارهای ایران معمولا به صورت کوپه های 4 تخته هستند. در خاک عراق نیز قطارها معمولا 4 تخته، 2 تخته و اتوبوسی هستند. تورهای ریلی به مقصد کربلا اگرچه جذاب‏تر و راحت‏تر از سفر با اتوبوس به نظر می‏رسد اما مدت زمان سفر شما طولانی تر خواهد بود. تورهای ریلی از تهران به مقصد کربلا معمولا بیش از 24 ساعت به طول می انجامد.

تورهای یک سر هوایی و یک سر زمینی:

این نوع از تورها ترکیبی از سفرهای هوایی و زمینی هستند که در آنها راحتی و اقتصادی بودن سفر به طور همزمان مد نظر قرار گرفته است. در این نوع از تورها یکی از مسیرهای رفت یا برگشت زوار به صورت هوایی و مسیر دیگر به صورت زمینی خواهد بود. این نوع از تورها به ویژه در ایامی نظیر اربعین حسینی که جمعیت زوار افزایش می یابد و تراکم جمعیتی زیادی در پشت پایانه های مرزی منتهی به عراق شکل می گیرد جذاب تر می شود. در چنین شرایطی می توان سفر رفت را هوایی و سفر برگشت را به صورت زمینی انجام داد. 

 لازم به ذکر است، در پلتفرم پامزی امکان جستجوی تورهای کربلا بر اساس نوع سفر، نام مجری و استان مبدأ در نظر گرفته شده است و به آسانی می توانید تور مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر تور مورد نظر شما در بین تورهای موجود یافت نشد نگران نباشید، امکان ثبت نام در لیست انتظار پامزی برای شما فراهم شده است. با ثبت نام در لیست انتظار پامزی،  بلافاصله پس از اینکه توری با مشخصات مورد نظر شما یافت شود موضوع از طریق سامانه پیامکی به اطلاع شما خواهد رسید.


 

 

سوالات پر تکرار

1- مدت زمان سفر هوایی به کربلا چقدر است؟

مسافت سفر هوایی از مبدأ تهران به مقصد نجف حدود 768 کیلومتر است که حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.

2- مدت زمان سفر زمینی به کربلا چقدر است؟

مسافت سفر زمینی از مبدأ تهران به مقصد نجف 1100 کیلومتر است و به حدود 14 ساعت زمان نیاز دارد.

3- مدت زمان سفر ریلی به کربلا چقدر است؟

برای رفتن به کربلا از مبدأ تهران تا مرز شلمچه حدود 18 ساعت در قطار خواهید بود. سپس، باید مسافت شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی کنید و از بصره تا کربلا حدود 8 ساعت در قطار عراقی خواهید بود. بنابراین سفر ریلی به کربلا بیش از 24 ساعت طول خواهد کشید.

4- بهترین تور کربلا چه نوع توری است؟

انتخاب تور مناسب برای سفر به کربلا بستگی به منابع مالی و شرایط شما دارد. در صورتی که به دنبال سفری آسان و سریع هستید و مشکل مالی ندارید، می توانید از سفرهای هوایی استفاده کنید. ولی اگر به دنبال سفر اقتصادی هستید، سفرهای زمینی و ریلی می تواند گزینه مناسب تری برای شما باشد.

سفر شما از اینجا آغاز می شود

پامزی، اولین پلتفرم امور زیارتی و سیاحتی ایران